Raport zintegrowany
2021

PGE, największy polski koncern energetyczny, w 2021 roku przyjął nową strategię sponsoringową. Porządkuje ona projekty sponsoringowe w PGE, tworząc bardziej efektywne warunki promocji, spójne z wizją i skalą działalności biznesowej Grupy PGE oraz wspierające partnerów oraz markę PGE.

Kluczowe kierunki zaangażowania sponsoringowego zostały sformułowane na nowo, aby lepiej realizowały cele aktualnej strategii biznesowej Grupy prowadzącej do transformacji energetyki i osiągnięcia przez PGE neutralności klimatycznej do 2050 roku. Przyjęto strategię sponsoringu, która wyodrębnia programy sponsoringowe, w ramach których w najbliższych latach będą realizowane poszczególne działania w obszarze sponsoringu kultury, sportu oraz wydarzeń branżowych.

W 2021 roku uporządkowaliśmy projekty sponsoringowe, aby poprawić ich skuteczność, zwiększyć wsparcie na rzecz lokalnych społeczności oraz angażować się w nowe obszary jak e-sport. Dzięki temu efektywność umów sponsoringowych wyniosła w 2021 r. 863 proc., co w praktyce oznacza, że każda wydana przez PGE złotówka na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie. W 2021 roku przesunęliśmy także cześć środków na wzmocnienie działań w zakresie sponsoringu kultury. W ten sposób konsekwentne i długofalowo budujemy rozpoznawalność marki PGE.

Zbigniew Kajdanowski Dyrektor Departamentu Marketingu i Reklamy PGE Polska Grupa Energetyczna

Programy sponsoringowe Projekty/działania realizowane w ramach programów
MOCna Liga PGE
  • PGE Narodowy 
  • Kluby sportowe: PGE Skra Bełchatów, PGE Spójnia Stargard, PGE FKS Stal Mielec, Stal Stalowa Wola, PGE Turów Zgorzelec 
  • PGE Ekstraliga 
MOC e-mocji
  • PGE Polska Liga Esportowa
  • PGE Turów Zgorzelec (sekcja e-sportowa)
Sportowa zima z PGE
  • Zimowy PGE Narodowy 
  • Polski Związek Łyżwiarstwa Figurowego
  • Polski Związek Łyżwiarstwa Szybkiego
MOC wiatru
  • Polski Związek Żeglarski
  • Zofia Klepacka
PGE Junior
  • Akademie sportowe (np. GKS Bełchatów, KPR Gryfino, MKS Lublin), lokalne wydarzenie sportowe
PGE Kulturalna Grupa Energetyczna
  • Filharmonie 
  • Muzea Narodowe, 
  • Lokalne i regionalne wydarzenia kulturalne
PGE Dumni z historii
  • Muzeum Powstania Warszawskiego
  • Lokalne wydarzenia historyczne
PGE Prowadzimy w zielonej zmianie
  • Kongresy i konferencje

Sponsoring kultury

Wsparcie polskiej kultury wysokiej to ważny element zaangażowania PGE w promocję polskiej muzyki i pielęgnację polskich tradycji. W 2021 roku Grupa PGE wsparła 14 filharmonii w całej Polsce i jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych mecenasów kultury wysokiej w kraju. PGE wspiera Filharmonię Narodową w Warszawie, a od 2012 roku nosi honorowy tytuł Mecenasa Roku. 

W tym roku wspólnie z Filharmonią Narodową PGE rozpoczęła świętowanie 120. rocznicy działalności filharmonii. W ramach jubileuszowego sezonu artystycznego filharmonia oferuje swoim słuchaczom wiele wyjątkowych wydarzeń, nie tylko muzycznych. Jednym z nich było między innymi Polskie Tournée Orkiestry Filharmonii Narodowej, w ramach którego muzycy odwiedzili filharmonie w całym kraju popularyzując polską muzykę klasyczną. W 2021 roku PGE rozpoczęła współpracę z Filharmonią Śląską im. Henryka Mikołaja Góreckiego w Katowicach oraz Operą i Filharmonią Podlaską – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku imienia Stanisława Moniuszki.

W 2021 roku PGE objęła mecenatem Teatr Wielki w Łodzi, który od 54 lat jest jednym z najbardziej prestiżowych i rozpoznawalnych miejsc na mapie kulturalnej województwa łódzkiego. 

PGE Energia Ciepła kontynuowała współpracę z Polską Filharmonią Bałtycką w Gdańsku, Filharmonią im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, Toruńską Orkiestrą Symfoniczną, Filharmonią Zielonogórską im. Tadeusza Bairda, Filharmonią Podkarpacką im. A. Malawskiego w Rzeszowie, Filharmonią Gorzowską – Centrum Edukacji Artystycznej, Filharmonią Świętokrzyską w Kielcach oraz Filharmonią im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie, natomiast PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna wspierała Filharmonię im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie oraz Filharmonię w Opolu. 

fot. Cezary Aszkiełowicz Fil. Szczecińska

Wiosną 2021 roku instytucje kultury ponownie otworzyły się dla miłośników sztuki, a PGE przygotowała kampanię wizerunkową pod hasłem „Kulturalna Grupa Energetyczna”, aby wesprzeć filharmonie pod mecenatem PGE, powracające do normalnej działalności.

W 2021 roku PGE została Mecenasem Galerii Sztuki XIX Wieku Muzeum Narodowego w Warszawie, która mieści jedne z najważniejszych dzieł polskiego dziedzictwa narodowego. Dzięki wsparciu PGE możliwa była rearanżacja galerii. Obecnie na wystawie można podziwiać arcydzieła malarstwa polskiego (w tym od dawna nieeksponowane pastele Wyspiańskiego) oraz rzeźby – w sumie około 300 obiektów, prezentowanych w nowej oprawie barwnej i infograficznej.

 

PGE Polska Grupa Energetyczna została również Mecenasem Edukacji Zamku Królewskiego na Wawelu i Nowego Skarbca Koronnego, który od ponad 90 lat jest jednym z najważniejszych muzeów w Polsce. W swoich zbiorach posiada jedne z najcenniejszych zabytków i świadectw polskiej historii.

Sponsoring sportu

Od 2015 roku PGE Polska Grupa Energetyczna jest partnerem tytularnym stadionu PGE Narodowego, na którym organizowane są największe wydarzenia sportowe, kulturalne i biznesowe. W 2021 roku sponsoring obiektu został przedłużony na kolejne 5 lat. Jednocześnie arenie nadano imię legendarnego trenera piłki nożnej – Kazimierza Górskiego. 

W 2021 roku przedłużono współpracę z klubami występującymi w najwyższych klasach rozgrywkowych najbardziej popularnych dyscyplin: Stalą Mielec (PKO BP Ekstraklasa) oraz Spójnią Stargard (Energa Basket Liga, koszykówka). W ramach podpisanych umów sponsoringu tytularnego drużyny te występują w rozgrywkach pod nazwami zawierającymi markę PGE – PGE FKS Stal Mielec i PGE Spójnia Stargard, podobnie jak jedna z najlepszych siatkarskich drużyn w kraju – PGE Skra Bełchatów, z którą PGE współpracuje od 2009 roku.

Marka największej firmy energetycznej w Polsce po raz siódmy towarzyszyła żużlowcom rywalizującym w najlepszej żużlowej lidze świata – PGE Ekstralidze. W sezonie 2021 współpraca z organizatorem tych rozgrywek objęła wiele pro-środowiskowych akcji CSR. Przygotowano m.in. specjalne spoty wideo, w których żużlowcy opowiadali o ekologicznych aspektach swojej profesji, takich jak utylizacja zużytego oleju, czy o składzie nawierzchni toru. Kluby PGE Ekstraligi przeprowadziły także akcje edukacyjne dla młodych adeptów żużla. Opracowany został logotyp „EKO PGE Ekstraliga”, którym będą firmowane działania proekologiczne w kolejnych sezonach rozgrywkowych. Można je śledzić także na specjalnej stronie internetowej rozgrywek

Nowy obszar e-sportu

2021 rok był przełomowy dla działań sponsoringowych PGE ze względu na nowy obszar sponsoringu jakim jest e-sport. Pierwsze doświadczenia na tym polu spółka zbierała w 2020 roku, kiedy to została sponsorem e-sportowej sekcji PGE Turowa Zgorzelec. W lutym 2021 roku znacznie rozszerzono zaangażowanie w tę dynamicznie rozwijająca się branżę – PGE Polska Grupa Energetyczna została sponsorem tytularnym Dywizji Mistrzowskiej Polskiej Ligi Esportowej, stając się jednym z najważniejszych sponsorów e-sportu w Polsce i otwierając się tym samym na nowoczesne usługi i rozwiązania ICT w biznesie, zgodnie ze swoją strategią biznesową. 

Sponsoring indywidualny

PGE w 2021 roku kontynuowała także współpracę z Zofią Klepacką – czołową polską windsurferką, która brała udział w Igrzyskach Olimpijskich Tokio 2021. Zawodniczka uczestniczyła także w akcji społecznej, zorganizowanej wspólnie z Fundacją PGE odwiedzając polskie rodziny na Ukrainie oraz placówki oświatowe, przekazując paczki od Fundacji PGE.  

Wsparciem dla żeglarstwa jest także zawarta pod koniec 2021 roku umowa z Polskim Związkiem Żeglarskim, zgodnie z którą PGE jest sponsorem głównym związku, w tym kadry narodowej PGE Sailing Team Poland, zawodów krajowych, rozgrywek e-sailing i działań na rzecz edukacji żeglarskiej. Sponsoring ten jest odpowiedzią na realizację biznesowych celów Grupy – inwestycji w morskie farmy wiatrowe. Pozwoli on utrwalić wizerunek marki PGE jako firmy prowadzącej w zielonej zmianie.

Promocja marki PGE w 2021 roku miała miejsce także na koszykarskich parkietach Suzuki 1 Ligi Mężczyzn. W tej klasie rozgrywkowej występuje bowiem wspierana od sezonu 2021/2022 przez PGE drużyna PGE Turów Zgorzelec. PGE nawiązała także współpracę ze Stalą Stalowa Wola zostając sponsorem strategicznym klubu uczestniczącego w rozgrywkach piłkarskiej III ligi. 

Wspieranie sportowych pasji dzieci i młodzieży

Celem PGE jest wspieranie sportowego rozwoju dzieci i młodzieży. Jest to realizowane poprzez sponsoring dziecięcych klubów sportowych, głównie w regionach, w których PGE prowadzi działalność biznesową. 

W 2021 roku PGE w ramach projektu PGE Junior wspierała 16 klubów amatorskich w różnych dyscyplinach. Spółka kontynuowała współpracę z Akademią GKS Bełchatów (piłka nożna, zapasy), gdzie szkoli się około 350 młodych zawodników. Podpisana została kolejna umowa sponsoringowa z PGE Turów Zgorzelec (koszykówka, e-sport), Akademią Widzewa Łódź (piłka nożna), TS Legionovią (siatkówka dziewcząt), Młodymi Żubrami Białystok (koszykówka) oraz MKS Avia Świdnik (piłka nożna, sekcja bokserska). Wsparcie młodych adeptów jest nadal ważnym elementem umów sponsoringowych zawartych z PGE Spójnią Stargard (koszykówka), PGE Stalą Mielec (piłka nożna) oraz PGE Skrą Bełchatów (siatkówka). 

W 2021 roku PGE rozpoczęła współpracę z Akademią Wilfredo Leona (siatkówka), założoną przez jednego z najpopularniejszych reprezentantów Polski w kadrze narodowej. Jesienią 2021 roku PGE wsparła działalność Akademii ABRM Warszawa (badminton), której zawodnicy zasilają kadrę reprezentacji Polski we wszystkich kategoriach wiekowych oraz z powodzeniem walczą o medale na imprezach międzynarodowych. W ABRM szkoli się ponad 200 młodych adeptów w 5 lokalizacjach w Warszawie. 

Pozostałe drużyny dziecięce i młodzieżowe, które wsparła PGE w 2021 roku to:

  • PGE Młode Perły Lublin (piłka nożna dziewcząt),
  • PGE KPR Gryfino (piłka ręczna),
  • Stal Stalowa Wola (piłka nożna),
  • MKS Lublin (piłka ręczna dziewcząt),
  • GKS Glinik Gorlice (piłka nożna),
  • MKS Pruszków (koszykówka),
  • KS Łomża (piłka nożna),
  • FC Lesznowola (piłka nożna).

Łącznie w grupach dziecięcych i młodzieżowych wspieranych przez PGE trenuje ponad 2500 adeptów. 

Wyjątkowym wydarzeniem, które już od kilku lat wspiera PGE, jest „PGE Największa Lekcja WF-u”. Projekt skierowany jest do uczniów szkół podstawowych z całej Polski. Ideą wydarzenia, którego organizatorem jest Stowarzyszenie Akademia Sportu Artura Siódmiaka, jest stworzenie dzieciom i młodzieży z całego kraju udziału w interdyscyplinarnej rywalizacji sportowej. Celem długofalowym – zachęcenie najmłodszych do regularnego uczestnictwa w szkolnych zajęciach WF i podnoszenia sprawności ogólnej, zainteresowanie uprawianiem sportu i aktywnością fizyczną. W 2021 roku na „PGE Największej Lekcji WF-u” pojawiło się łącznie, w turach, 4 tysiące uczestników. Uczniowie zostali podzieleni na kilkanaście grup, trenujących w formie obwodów stacyjnych, dzięki czemu każdy mógł spróbować swoich sił w wielu konkurencjach i sprawdzić się w różnych zadaniach. Nad prawidłowym przebiegiem treningu czuwali trenerzy i wolontariusze pod wodzą Artura Siódmiaka, w przeszłości reprezentanta Polski w piłce ręcznej.

Wspieranie rozwoju łyżwiarstwa

PGE Polska Grupa Energetyczna w 2021 roku podpisała umowę na wspieranie pierwszej trasy Zimowego PGE Narodowego. Realizacja wydarzenia rozpoczęła się w 2022 roku. Wydarzenie, które dotychczas gościło na PGE Narodowym zostało przeniesione do 10 miast w Polsce: Kielc, Gorzowa Wielkopolskiego, Bydgoszczy, Torunia, Białegostoku, Szczecina, Gdańska, Lublina, Rzeszowa i Łodzi. Celem „Zimowego PGE Narodowego w Trasie” jest promocja zdrowia i aktywności sportowej wśród Polaków. Wśród zimowych atrakcji znajdują się „Poranki dla dzieci z PGE”, podczas których odbywają się zajęcia nauki jazdy na łyżwach dla najmłodszych. Wszystkie zajęcia są przeprowadzane pod okiem profesjonalnych trenerów i w reżimie sanitarnym. Na lodowiskach równolegle prowadzona jest kampania informacyjno-świadomościowa #SzczepimySię, mająca na celu promocję szczepień przeciw COVID-19.

PGE rozszerzyła swoje zaangażowanie w łyżwiarstwo, podpisując umowy o współpracy z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego oraz Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Szybkiego. Umowy zapewniły marce PGE obecność przy większości zawodów krajowych i międzynarodowych łyżwiarstwa figurowego i szybkiego oraz przy wydarzeniach jubileuszowych związanych ze 100- leciem PZŁF i PZŁS. 

PGE Energia Ciepła wspólnie z Polskim Związkiem Łyżwiarstwa Figurowego realizowała program „Chodź na łyżwy”, który był skierowany jest do dzieci i młodzieży ze szkół podstawowych.

Raport sponsoringowy 2021

Sport profesjonalny, sport amatorski dzieci i młodzieży oraz kultura wysoka – to trzy filary Raportu Sponsoringowego Grupy PGE za 2021 opublikowanego w maju 2022 roku. PGE uporządkowała projekty sponsoringowe, aby poprawić ich skuteczność, zwiększyć wsparcie na rzecz lokalnych społeczności oraz angażować się w nowe obszary jak e-sport. Dzięki temu, efektywność umów sponsoringowych wyniosła w 2021 r. 863 proc., co w praktyce oznacza, że każda wydana przez PGE złotówka na sponsoring zwróciła się prawie dziewięciokrotnie.

Wróć na górę strony

Wyniki wyszukiwania